فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

زیر باران گریه ها گم میشود

حرف هایم بی صدا گم میشود



دردسر شد عشق و درمانش تویی

تو که باشی صد بلا گم میشود



راه را یادم بده تا که دلم

هی نگوید که چرا گم میشود ؟



من غریبم ، در مسیر عشق تو

گفته بودی آشنا گم میشود



دائما تشویش و حول و اضطراب

در حضورت دست و پا گم میشود



من گدایم مبتلایان تو شاه

این میان حتما "گدا" گم میشود

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

حق امیرالمؤمنین

  آیا حق امیر المومنین (علیه السلام) از صفحات تاریخ و نیز شناخت منزلتش بیش از این نیست؟

 

 بیشتر از 10 سال است که کمیته حقوق بشرسازمان ملل متحد درنیویورک ،با استناد به اسنادی 160 صفحه ای به زبان انگلیسی،اعلام کرده امیر المومنین (علیه السلام) عادل ترین حاکم تاریخ بشر است.



سازمان ملل متحد در سال 2002 نامه امیر المومنین (علیه السلام) به مالک اشتر را به عنوان معتبرترین سند عدالت گستر در تاریخ بشر به ثبت رسانده است، نامه ای که تعجب و شگفتی کارشناسان حقوق بشر این سازمان را برانگیخت و باعث اقرار آنها به مقام والای امیرالمومنین (علیه السلام) شد.

نویسنده شیعی مذهب "ولاء الصفار" در مقاله ای ضمن پرداختنبه بخش های کوتاهی از شخصیت امیر المومنین (علیه السلام) در نوشته ی خود به نحوی بر جریان شناخت ناکافی از این شخصیت بلند مرتبه تاریخ در جامعه امروز و به عنوان مثال کشور عراق اعتراض می کند.

در این مقاله آمده است: اکنون سالها از رای گیری سازمان ملل پیرامون این خطاب امام علی علیه السلام به مالک می گذردآنجا که می فرماید: ای مالک مردم بر دو دسته اند ،دسته ای برادر دینی تو هستند و دسته ای دیگر در آفرینش با تو همانند، سخنی که با قاطعیت تصویب شد و به عنوان یکی از مراجع قانون گذاری شناخته شد.


وی می افزاید: مدت زیادی نمی گذرد که از استادی که به تازگی به چین سفر کرده بود شنیدم من در چین میهمان شخصی شدم که یک سازمان اجتماعی در آنجا داشت، روزی در حال گذشتن از خیابانی در این کشور بودیم به ساختمانی بلند و با عظمت و نوشته آن اشاره کرد، از وی پرسیدم این نوشته به زبان چینی چیست؟ وی گفت این نوشته از یک شخصیت عربی است که مردم اینجا آن را به عنوان شعاری در زندگی شان برگزیده اند و به کار گرفته اند، از او پرسیدم نام این مرد چیست؟ گفت او به علی بن ابی طالب معروف است و جمله نوشته شده این است: اگر فقر به شکل انسانی بر من مجسم می شد او را به قتل می رساندم. 

اگر یکی از ما کتابخانه کنگره آمریکا در واشنگتن را جستجو کنیم با کتاب میشل هاملتون با عنوان LOS HISTORY روبرو خواهیم شد، کتابی که اعجاب این نویسنده را از شخصیت امیرالمومنین (ع) نشان میدهد؛ اعجابی که آنرا را در میان نویسندگان و متفکرانغیر مسلمان کم مشاهده نکرده ایم. اما زمانی که به عنوان مثال از یک دانش آموز مسلمان و شیعه مقطع

متوسطه در مورد امیر المومنین (علیه السلام) سوال می شود اطلاعات  وی از چند جمله تجاوز نمی کند . آیا شایسته نیست امامی که بیشتر از 110 آیه قرآن در منزلت وی نازل شده است صفحاتی بیشتر در تاریخ را به خود اختصاص دهد؛ تا منبع الهام درس های بیشتر و مصداق حقیقی تعالیم خداوند باشد.

 

منبع:سایت تبیان


  • الهام م

حق امیر المؤمنین

نظرات  (۲)

  • حضرت مادر.سـ
  • بر آن عاشقم من که گر او نبودی
    خدا نقش این چهار دفتر نمیزد
    زبان خدا بود در هر زمانی
    به جز این زبان حرف داور نمیزد
    نمی بود معراج را قدر چندان
    علی حرف گر با پیمبر نمیزد
    عجب تر که حیدر در آن شب به احمد
    به جز حرف خود حرف دیگر نمیزد
    ....

    صلی الله علیک یا اسدالله الغالب علی ابن ابی طالب

    پاسخ:
    احسنت...
    یــــــــــــــــــــــــــا عــــــــــــــــــــلــــــــــــــــــــی ع
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی