فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

زیر باران گریه ها گم میشود

حرف هایم بی صدا گم میشود



دردسر شد عشق و درمانش تویی

تو که باشی صد بلا گم میشود



راه را یادم بده تا که دلم

هی نگوید که چرا گم میشود ؟



من غریبم ، در مسیر عشق تو

گفته بودی آشنا گم میشود



دائما تشویش و حول و اضطراب

در حضورت دست و پا گم میشود



من گدایم مبتلایان تو شاه

این میان حتما "گدا" گم میشود

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

رد دلایل اهل سنت 6

ادامه مباحثه مامون با دانشمندان عامه:

دیگرى گفت پیغمبر فرموده است:اگر من مبعوث نمی شدم عمر به پیغمبرى مبعوث 

می شد!!

مأمون گفت: این خبر کاملا ساختگى است و محال است که از پیغمبر باشد زیرا

خداوند فرماید: "و اذ اخذنا من النبیین میثاقهم و منک و من نوح و ابراهیم و

 موسى و عیسى بن مریم "یعنى ما پیش از فرستادن هر پیغمبرى از او میثاق نبوت

را گرفته‏ایم.در این صورت چگونه کسى که از او میثاق نبوت گرفته نشده به پیغمبرى

 مبعوث می شد؟

دیگرى گفت :رسول خدا(ص)  فرموده است اگر عذاب خدا نازل شود جز عمر بن 

خطاب کسى نجات نیابد!

مأمون گفت: این خبر بر خلاف آیه قرآن است زیرا خداوند به پیغمبرش فرماید:

"ما کان الله لیعذبهم و انت فیهم  ".یعنى اى پیغمبر تا تو در میان امت هستى 

خداوند آنها را عذاب نمی کند و از مفاد آیه چنین نتیجه به دست می آید که 

وجود شریف پیغمبر(ص) مانع نزول عذاب است در این صورت به فرض اینکه

 عذاب نازل شود فقط خود آن حضرت نجات یابد و دیگران (من جمله عمر)

 دچار عذاب شوند.

 

دیگرى گفت رسول خدا صلى الله علیه و آله شهادت دادند که عمر جزو ده 

نفر صحابه می باشد که آنها اهل بهشت‏اند.

مأمون گفت: اگر چنین باشد عمر چرا حذیفه را سوگند داد که آیا من هم 

جزو منافقین هستم؟

اگر رسول خدا صلى الله علیه و آله عمر را تزکیه کرده و به بهشت شهادت

 داده باشد معلوم می شود که عمر به قول پیغمبر اعتماد نداشته است و این

 خود دلیل بر کفر عمر میباشد و کفر و بهشت با هم جمع نمی شوند.

 

نظرات  (۱)

  • محمدرضا فلاح
  • احسنت . . .
    پاسخ:
    سپاس از حضورتون...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی