رد دلایل اهل سنت3
- شنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ
دلیل سوم:
می گویند رسول خدا (ص) فرموده است:
«اقتدوا باللذین من بعدى ابى بکر و عمر».
ترجمه : "پس از من باین دو نفر (ابو بکر و عمر) اقتداء کنید!"
رد دلیل فوق:
اگر خبر بالا صحیح باشد پس تکلیف این همه احادیث وارده درباره ولایت
على (ع) از خود اهل سنت چیست؟مگر می شود هم ابوبکر و هم على (ع)
پس از پیغمبر جانشین او شوند؟ و اگر حضرت رسول (ص) آن دو تن را
مقتداى مردم قرار داده پس غوغاى سقیفه که به اسم شورا به وجود آمد
چه صیغه اى بود و چرا گفتند پیغمبر براى خود جانشین تعیین نکرده است
و باید انتخاب خلیفه از طریق شوراى مسلمین انجام گیرد؟ از طرفى
اهل سنت حدیث دیگرى نقل می کنند که کار را بغ رنج تر می کند و آن
این است که علاوه بر ابوبکر و عمر تمام صحابه را مقتداى مردم قرار
می دهند و می گویند پیغمبرفرموده است: «ان اصحابى کالنجوم بایهم
اقتدیتم اهتدیتم». ترجمه: "اصحاب من مانند ستارگان آسمان هستند که
بهر کدامشان اقتداء کنید هدایت مىیابید."
اگر این حدیث صحیح باشد دیگر چه لزومى دارد که مردم به ابوبکر بیعت
کنند همه اصحاب قابل اقتداء بوده و همگى امام و جانشین پیغمبر می باشند
و در این صورت اصلا مأمومى وجود نخواهد داشت و مسلم است که چه هرج
و مرجى به وجود خواهد آمد زیرا اصحاب از نظر مشى دینى با هم مخالف
بودند سعد بن عباده با ابوبکر و عمر،طلحه و زبیر با آنان،على (ع) نیز در
جبهه واحد بوده و با همه آنها مخالف بود و با این ترتیب تکلیف مسلمین
سرگردان آن روز چه بوده است؟ فساد این حدیث جعلى به قدرى آشکار
است که بعضى از علماى اهل سنت نیز آن را مجعول و ضعیف دانسته و دو
تن از راویانش را مجهول الحال و کذاب گفتهاند.
دلائل دیگرى نیز از همین قماش در باره خلفاء گفته شده است که ذکر آنها
باعث کسالت خوانندگان و موجب اطناب کلام خواهد بود.
مباحثه مأمون الرشید با علماى کلام و فقهاى عامه در مورد خلافت و ولایت
على علیه السلام مشهور است و تقریبا به تمام دلائل سست و بى اساس اهل
سنت پاسخ داده شده است از نظر مزید اطلاع به خلاصه مباحثات مزبور در
پست های دیگر اشاره می شود تا حقیقت امر کاملا روشن و آشکار گردد .