فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

باد و طوفان آرام می گیرد اما بیرق مولا آرام نمی گیرد

فقط حیدر امیرالمؤمنین است...

زیر باران گریه ها گم میشود

حرف هایم بی صدا گم میشود



دردسر شد عشق و درمانش تویی

تو که باشی صد بلا گم میشود



راه را یادم بده تا که دلم

هی نگوید که چرا گم میشود ؟



من غریبم ، در مسیر عشق تو

گفته بودی آشنا گم میشود



دائما تشویش و حول و اضطراب

در حضورت دست و پا گم میشود



من گدایم مبتلایان تو شاه

این میان حتما "گدا" گم میشود

پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

خصال موجوده در امیرالمومنین

خصال موجوده در امیرالمؤمنین

عطیه که این حدیث را از مخدوج بن زبیر شنید، مى‏گوید، من از زید بن ارقم که او نیز از اصحاب رسول خدا بود، پرسش کردم: از این حدیث، زید گفت: خدا را گواه مى‏گیرم که خود این حدیث را از رسول خدا شنیدم (21) و نیز قندوزى گوید: و فى المناقب عن جابر بن عبدالله رضى الله عنهما، قال لقد سمعت رسول الله صلى الله علیه و آله یقول: 1-ان فى على خصالا لو کانت واحده منها فى رجل اکتفى بها فضلا و شرفا

قوله من کنت مولاه فعلى مولاه

3-و قوله: على منى کهارون من موسى

4-و قوله: على منى و انا منه

5-و قوله: على منى کنفسى، طاعته طاعتى، و معصیته معصیتى

6-و قوله: حرب على حرب الله، و سلم على سلم الله

7-و قوله: ولى على ولى الله و عدو على عدو الله

8-و قوله: على حجة الله على عباده

و قوله: حب على ایمان و بغضه کفر

10-و قوله: حزب على حزب الله و حزب اعدائه حزب الشیطان

11-و قوله: على مع الحق و الحق معه لا یفترقان

12-و قوله: على قسیم الجنة و النار

13-و قوله: من فارق علیا فقد فارقنى، و من فارقنى فقد فارق الله

14-و قوله صلى الله علیه و آله شیعة على هم الفائزون یوم القیمة

جابر بن عبدالله مى‏گوید: 1-من از رسول خدا درباره على بن ابیطالب مناقب و فضائلى شنیدم که هر یک از آنها اگر در کسى یافت مى‏شد، براى فضیلت وشرافت او کافى بود

2-یکى آنکه فرمود: من مولاى هر کس هستم على مولاى اوست

3-و دیگر آنکه نسبت على با من مانند نسبت هرون پیغمبر با برادرش حضرت موسى است

4-و دیگر آنکه: على از منست، و من از على هستم

5-و دیگر آنکه مقام و منزلت على نسبت‏بمن مانند جان و نفس من است نسبت‏بمن، پیروى از او پیروى از من، و مخالفت‏با او مخالفت‏با منست

6-دیگر آنکه ستیزگى با على ستیزگى با خداست، و صلح و آشتى با او، صلح و آشتى با خداست

7-و دیگر آنکه دوست على دوست‏خدا، و دشمن على دشمن خداست

8-و دیگر آنکه على حجت‏خداست‏بر بندگانش

9-و دیگر آنکه مودت و دوستى با على ایمان، و بغض با او کفر است

10-و دیگر آنکه جمعیت و طرفداران على حزب خدا هستند، و جمعیت و طرفداران دشمنان على حزب شیطانند

11-و دیگر آنکه على با حق است و حق با على است: هیچگاه از هم جدا نمى‏شوند

12-و دیگر آنکه على قسمت کننده بهشت و دوزخ است

13-و دیگر آنکه: کسى که از على دورى جوید، از من دورى جسته، و کسیکه از من دورى بجوید از خدا دورى جسته است

14-و دیگر آنکه پیروان و شیعیان على، آنانند که رستگار خواهند بود.

 

منبع:امام شناسی ج 1ص 211

 

 

  • عارفه

حدیث

امام علی (ع)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی